Co jeść?

4.5 (90%) 2 votes

jakschudnacStatystyki są przerażające – aż 50 % ludzi w Europie boryka się z problemem dodatkowych kilogramów. Co prawda, niemal każdy z nadwagą czy otyłością przyznaje, że chce sobie poradzić z tym problemem i nieustanie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak schudnąć? Jednak zdecydowana większość z tych osób niestety poszukuje jakiejś diety cud, czy też preparatu, który pozwoli na szybkie schudnięcie bez jakichkolwiek wyrzeczeń. A takie podejście niestety do niczego nie prowadzi, no chyba, że do efektu jojo, który jest nieodłącznym elementem a raczej efektem takich nieprzemyślanych działań w kwestii odchudzania.

Jak schudnąć? Otóż, aby skutecznie i raz na zawsze pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej należy wprowadzić odpowiednie zmiany w codziennej diecie oraz zacząć się ruszać i to systematycznie. Jednak kluczowa jest tutaj dieta, która odpowiada aż w 70 % za końcowy efekt!

Co jeść aby schudnąć?

Aby odchudzanie było efektywne, przede wszystkim powinniśmy zmniejszyć dzienną dawkę kcal do takiego poziomu, aby była ona mniejsza niż zapotrzebowanie energetyczne organizmu. Tylko wtedy „zmusimy” zapasy tłuszczu do pracy.

W celu przyspieszenia metabolizmu, warto jest stosować określone produkty, które dodatkowo sprzyjają odchudzaniu. Są to m.in.:

– jogurt grecki (zawiera dużą ilość białka i wapnia, pobudza metabolizm, kontroluje wagę),

– ryby morskie (zawarte w nich kwasy omega-3 obniżają poziom leptyny w organizmie nie dopuszczając do odkładania się tkanki tłuszczowej),

– ocet jabłkowy i balsamiczny (przez długi czas odczuwamy sytość, a także przyspieszony zostaje metabolizm tłuszczów i cukrów),

– imbir (skutecznie przyspiesza metabolizm),

– ostre papryczki (zawierają kapsoicynę, która wykazuje działanie podobne do imbiru, papryczki powodują również ograniczenie apetytu),

– zielona herbata (zawiera kofeinę i katechit, które aktywują metabolizm, oczyszcza organizm ze szkodliwych toksyn),

– cykoria (zawiera substancje goryczkowe, które aktywują wydzielanie żółci, co z kolei przekłada się na mniejsze odkładanie tkanki tłuszczowej).

Dieta między posiłkami

Wiele osób podczas liczenia dziennie spożywanych kalorii uwzględniają jedynie te, które zawarte są w głównych posiłkach. To błąd, ponieważ jak się okazuje, bardzo często drugie tyle przyjmujemy w postaci szybkich przekąsek spożywanych pomiędzy głównymi daniami. Niestety to właśnie te przekąski kupowane i spożywane gdzieś w biegu zazwyczaj niszczą wszystkie efekty naszego starania się i odchudzania. Często o tym właściwie nie myślimy, bo przecież to „tylko” jeden batonik, jedna cola, szybka zupka instant, czy gorący kubek, niezdrowy jogurt, który każdy przecież je itp. Te wszystkie przekąski to tylko puste kalorie, które oprócz tłuszczu nic nie wnoszą do naszego organizmu, a wręcz mogą mu nawet zaszkodzić!

Na szczęście te wszystkie produkty można zastąpić zdrowymi przekąskami, które bez ograniczeń można jeść w pracy, na uczelni, czy w domu. Mowa tutaj o takich produktach jak m.in.:

– warzywa (seler naciowy, marchew, brokuły, czerwona papryka, ogórki, szparagi, sałata lodowa),

– owoce (kiwi, mandarynki, arbuzy, kwaśne jabłka),

– pestki słonecznika i dyni,

– jogurty naturalne niskosłodzone oraz wafle ryżowe.

Jak wyeliminować ukryty cukier i tłuszcz?

  1. Zwracaj uwagę na wędliny – wędliny wieprzowe zastąp drobiowymi, chuda szynka z indyka z pewnością ma o wiele mniej kalorii niż kiełbasa grillowa.
  2. Uważaj na jogurty! Bardzo dużo reklamowanych „zdrowych” jogurtów ma tak naprawdę spore ilości ukrytego cukru. Czytaj więc etykiety i wybieraj w pełni naturalne jogurty, które dodatkowo wzbogacisz równie naturalnymi i świeżymi owocami oraz pestkami (słonecznika lub dyni).
  3. Zwracaj uwagę na napoje. Gotowe soki (owocowe lub warzywne) zawierają w swoim składzie wiele sztucznych dodatków, które nie powinny być spożywane podczas diety. Lepiej więc zastąpić je zieloną lub czerwoną herbatą, woda mineralną albo samodzielnie przygotowanym sokiem z wyciśniętych owoców lub warzyw.
  4. Gotuj na parze zamiast smażyć i piec. Podczas gotowania w produktach dochodzi do zniszczenia cennych witamin oraz minerałów, dlatego też zdecydowanie lepszą opcją jest gotowanie na parze lub w specjalnej folii.

 Zapoznaj się również z artykułami o mango afrykańskim i siemieniu lnianym.