Jak odnaleźć motywację do odchudzania?

5 (100%) 3 votes

befitJak szybko schudnąć? Wiele osób zadaje sobie to pytanie i poszukuje odpowiedzi w Internecie znajdując przeróżne porady i wskazówki. Niestety prawda jest taka, że nie istnieje żadna dieta cud i po prostu nie da się schudnąć szybko. Jest to nieco bardziej złożony proces, który wymaga od nas poświęcenia i wprowadzenia koniecznych zmian, w tym przede wszystkim zmian w żywieniu oraz rozpoczęcia bardziej aktywnego życia. Osoby będące na diecie bardzo szybko tracą motywację do odchudzania właśnie ze względu na to, że oczekują szybkich rezultatów. Tak naprawdę poddają się więc na samym starcie – oczywiście wtedy jest zwykle najtrudniej, gdyż dopiero wyrabiamy w sobie określone nawyki żywieniowe oraz treningowe. Jednak warto to wszystko przetrwać i wytrwać, gdyż później jest już tylko lepiej i łatwiej, a gdy pojawiają się pierwsze efekty odchudzania, to dostajemy dodatkową motywację i już chyba nic nie jest nas w stanie zatrzymać. Jak jednak znaleźć motywację do odchudzania na samym początku? Poniżej kilka porad i wskazówek.

Motywacja do odchudzania czasem przychodzi sama, gdy np. musimy zrzucić zbędne kilogramy ze względu na problemy ze zdrowiem, jednak zazwyczaj musimy ją odnaleźć sami. Każdy powinien mieć własną, poniżej podajemy tylko przykłady, które warto mieć na uwadze podczas tych gorszych dni.

Odchudzanie ze wsparciem online

Warto udzielać się na forach internetowych oraz w mediach społecznościowych opisując swoją walkę z kilogramami oraz związane z nią problemy. Nic tak nie motywuje jak wspólne rozmowy na temat odpowiednich ćwiczeń, diet oraz opisywanie osiągniętych rezultatów. Często istnieje także możliwość wrzucania zdjęć przed i po odchudzaniu, co dodatkowo motywuje i zachęca do działania.

Odchudzanie ze „wspólnikiem”

Dobrze jest znaleźć kogoś np. bliskiego znajomego, czy członka rodziny, z którym wspólnie będziecie się odchudzać i wspierać. Wtedy jest znacznie łatwiej, gdy ktoś wyciąga nas w te gorsze dni na siłownię, czy nawet spacer lub tez skutecznie powstrzymuje nas przed sięgnięciem po słodkie i niezdrowe przekąski.

Określ konkretny cel

Już na samym początku warto jest określić cel np. w ciągu 4 tygodni chcesz schudnąć 6 kilogramów. Następnie zaplanuj także dietę na cały ten okres czasu oraz treningi i trzymaj się tego. Wciągnij się w zdrowy styl życia – czytaj książki na ten temat oraz oglądaj filmiki w sieci, zapisz się na jakieś kursy dietetyczne, śledź blogi ze zdrową żywnością – nie pozwól, aby Twoja motywacja się skończyła!